Forretningsbetingelser

Levering
Hosianna sender varerne med Post Danmark, med mindre andet angives. Varer på lager leveres normalt inden for 6 hverdage, bestillingsvarer kan være op til 4 uger undervejs. Der tages forbehold for forsinkelser hos PostNORD.

Betaling
Hosianna modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Eventuelle rabatter fratrækkes når betalingen trækkes på kontoén.

Hosianna krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

Personlige oplysninger
Ingen personlige oplysninger der registreres på Hosianna, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere hos Hosianna.

I forbindelse med elektronisk betaling bruges en sikker krypteret metode gennem Webshopsystemet.

Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne. I Internet Explorer sker det eksempelvis via menuen "Funktioner" og menupunktet "Internetindstillinger".

Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk i ukrypteret form. Selve "kontrakten" (købsaftalen) lagres ikke hos Hosianna på en måde, så du senere kan logge dig ind og se eller ændre status.

Reklamation
Hosianna yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, ved omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Hosianna indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende efter aftale returneres for ombytning. I forbindelse med reklamationssager afholder Hosianna returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Hosianna/Udfordringen
Jernbanegade 1
6070 Christiansfeld
Email: hosianna@hosianna.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Hosianna har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, bedes du informere Hosianna pr. e-mail eller telefon om dette før returneringen. Varen skal returneres i væsentligt samme stand og mængde, som du modtog den. Bemærk at plomberingen på CD'er og DVD'er ikke må være brudt. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen (ekskl. porto og ekspedition) til din konto inden for få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde. For praktiske detaljer - se punktet "Varereturnering'' ovenfor.

Tak

Følgende produkt(er) er nu lagt i kurven

Køb mere